Informasjon til deg som har fått en skade

-Vi hjelper deg å gjenskape dine verdier












Litt om oss

Skade1 er en landsdekkende kjede innen levering av skadebegrensning og gjenoppbyggingstjenester. Kjeden har spesialkompetanse på forsikringsskader etter vann, brann, innbrudd, naturskader, etc.

Vårt slagord «Gjenskaper verdier» gjenspeiles i alt arbeidet vi gjør. Våre medarbeidere har spesialkompetanse på skadebegrensning.

Skade1 er opptatt av vårt felles samfunnsansvar. Vi skal bidra til bærekraftig utvikling. Vi tar bærekraft på alvor og setter miljø og sikkerhet i høysetet.

Kort informasjon om hva som normalt skjer i forbindelse med en skade:

Avhengig av hvilken type skade du har fått, vil vi raskt igangsette arbeid for å begrense skadeomfanget. Forsikringsselskapet dekker å reparere skaden tilbake i vesentlig samme stand
som boligen var før skaden.

”Ingen skader er lik, men her er en orientering om hvordan prosessen normalt foregår.”

Hva skjer nå:

Etter kartlegging av skaden vil vi lage en rapport som sendes forsikringsselskapet. Så snart de har tatt stilling til vår rapport blir vi kontaktet for videre fremdrift. Dette tar normalt 1-2 virkedager, men kan i perioder med mange skader ta opptil en uke. Det utarbeides en arbeidsplan for de videre arbeidene.

Ved vannskade:

Først må vi kartlegge skadeomfanget. Dette innebærer som regel at vi må foreta riving for å få full oversikt. Når det fuktskadede området er avdekket så monterer vi tørking/ avfukting. Typisk tørketid er 3 uker. I denne perioden skjer det ingenting, med unntak av at vi foretar fuktmåling/følger tørkeprosessen online. Når det er tørt starter håndverkerne gjenoppbyggingen. Prosjektleder koordinerer alle faggruppene og informerer deg om fremdriften.

Ved brannskade:

Først må vi kartlegge skadeomfanget. Dette innebærer som regel at vi må foreta rengjøring og riving for å få full oversikt. Etter riving må det foretas luktbehandling. Dette arbeidet tar ofte et par uker. Når det er luktfritt starter håndverkerne gjenoppbyggingen. Prosjektleder koordinerer alle faggruppene og informerer deg om fremdriften.

Innbo/løsøre:

Hvis innbo/løsøre er berørt, vil vi se på hva som kan repareres, og hva som eventuelt må kondemneres. Det som er kondemnert må registreres, og du avtaler med prosjektleder, hvordan dette skal gjøres

Gi oss tilbakemelding

Vi lever av fornøyde kunder, og dine meninger betyr mye for oss. De er nødvendige for at vi kan videreutvikle oss og bli enda bedre på det vi gjør. Vi setter derfor pris på din tilbakemelding, enten det gjelder ris eller ros.

Ønsker du å gi oss en tilbakemelding, så kan du gjørde dette via valgene under:

Telefon: 979 29 000

Epost: post@skade1.no

Kontakt oss for mer informasjon

Kontakt